Tantestület

Tantestületünk

A zongora tanszak

Tanszakvezető: Kántor Erika
Tanárok: Aradi Sándor, Bencses-Kis Anikó, Dankó József, Hazslinszkyné Jaross Adrienn, Kántor Erika, Kosóczki Tamás (orgona-zongora), Kunosné Dankó Ilona, Bundula Marcella, Sárközi János (szintetizátor - keyboard), Tuzson Ágnes
Zongora tanszak tanárai Többnyire minden zeneiskolában a legnépszerűbb és legnagyobb létszámmal működő tanszak a zongora. Évről évre fokozódik a hangszer iránti érdeklődés, egyre több kisgyermek vonzódik a billentyűs hangszerek iránt. A 2008/2009-es tanévben indított orgona szak színesíti, ezáltal gazdagítja zeneiskolánk hangszeres kínálatát. A tanszak tanulói szólistaként, illetve kamaracsoportokban részt vesznek iskolai, városi, rendezvényeken, találkozókon.
Fő tevékenységünk a zenekedvelők, az amatőr muzsikusok képzése mellett a tehetséges tanulók fejlesztése és zenei pályára való felkészítése. Kiemelkedő képességekkel rendelkező tanítványaink rendszeresen indulnak országos, regionális, megyei versenyeken. Tanáraink szólistaként, zongorakísérőként képviselik iskolánkat a város kulturális eseményein (kiállítás-megnyitók, tanári hangversenyek, versenyek). Ápolva szakmai kapcsolatainkat más művészeti iskolákkal, tanszakunk tanárai és tanulói számtalan alkalommal lépnek fel rangos hazai és nemzetközi rendezvényeken.

A vonós tanszak

Tanszakvezető: Bellyeiné Horváth Györgyi
Tanárok:Eördögh Gabriella, Kubán Lóránd, Jaberné Völgyi Csilla, Lovretity Erika
Vonós tanszak tanárai Évtizedek óta az egyik legkiemelkedőbb szakmai munkát folytató tanszak. A növendékek olyan zenei és hangszertechnikai képzésben részesülnek, melynek birtokában folyamatosan alakul ki egyéni zenei ízlésük, tudásuk.
A tanszak tanárai a zene és a hangszer megszerettetése mellett nagy gondot fordítanak a tehetséggondozásra is. Az utóbbi években több hegedűs és csellista növendékünk választotta a zenei pályát, tett sikeres felvételi vizsgát zeneművészeti szakközépiskolákban. Rendszeresen vesznek részt hazai és külföldi versenyeken, találkozókon, bemutató tanításokon, továbbképzéseken, nyári zenei táborokban. Félévenként minden gyermek nyilvános növendékhangversenyen mutatja be tudását, a szülők és hozzátartozók előtt. A színvonalasan működő tanszakon hegedű, gordonka hangszerek mellet két éve sikeresen működik a népzenei oktatás is. Tanulóink különböző kamarazenei csoportokban, valamint zenekarokban muzsikálhatnak együtt. Együtteseink nagy sikerrel képviselik iskolánkat számos hazai rendezvényen, találkozón.

  • vezeti: Jaberné Völgyi Csilla
  • vezeti: Eördögh Gabriella

A zenekari foglalkozások szakirányú feladatai:

  • A tanulók megismertetése az alapvető zenekari játékmódokkal.
  • A különböző zenei stílusokban használt előadói hagyományok bemutatása.
  • A „zenekari hallás” fontosságának alakítása, tudatosítása.
  • A figyelem időtartamának és elmélyítésének (vertikális-horizontális) fejlesztése
  • Az egységes zenekari ritmusjáték kialakítása, tudatosítása.
  • Az arra alkalmas tanulók felkészítése professzionális együttesben való játékra.
  • A különböző hangszercsoportoknak megfelelő - a zenekari ülésmódból adódó - helyes hangszerkezelés kialakítása, egységesítése.

A fúvós tanszak

Tanszakvezető: Koós Zoltán
Tanárok: Bagi Zoltán, Bogdán Regina, Huzsvay György, Kovács Lajos, Szalai József
fúvós ütő tanszak tanárai Tanszakunkon fa- és rézfúvós hangszereket oktatunk (furulya, fuvola, klarinét, szaxofon, trombita, kürtök, harsona, tuba). A fúvós növendékeket jelenleg öt szaktanár tanítja. A személyi feltételek biztosítása évről évre nehéz feladat, a növendékek teljes körű ellátását csak utazó tanárokkal, óraadókkal, főiskolai hallgatókkal lehetséges megoldani. A tanszak örömmel és minden igyekezetével részt vesz a Liszt Ferenc Zeneiskola munkájában, különös tekintettel vállalva a városi rendezvényeken, kiállítás-megnyitókon és egyéb kulturális rendezvényeken való közreműködéseket. Nagy gonddal vesznek részt tanáraink a tehetséggondozásban és a pályára érett növendékek szakirányú felkészítésében.


  • vezeti: Huzsvay György

A magánének tanszak

Vígh Magdolna A zeneiskolában a magánének tanszakra 16 éves kortól lehet jelentkezni. A gégeizmok, a hangszalagok ez időre erősödnek meg annyira, hogy a növendékek elkezdhessék tanulmányaikat.
Az egyéni oktatás technikai gyakorlatokkal indul, amihez kitűnő zenei hallás és jól képezhető, egészséges hanganyag szükséges. A zeneiskolai énektanulás 6 évig folytatódik. Célja, hogy az énekesekzeneszerető felnőttekké váljanak, valamint a tehetséges növendékeket énektanári és művészi pályára irányítsa. Több éve működik a tanszak kamarakórusa, melyben nagy örömmel énekelnek a tanulók. Legutóbb 2005. június 7-én, intézményünk Lukin Lászlóról elnevezett kamaratermének névadó ünnepségén és a nagyszerű zenepedagógus, karvezető emléktáblájának avatásán működtek közre nagy sikerrel.

Vígh Magdolna magánének-
és szolfézsszakos tanár

Az ütő tanszak

A Liszt Ferenc Zeneiskolában az 1993/94-es tanévtől lehet ütőhangszereken is tanulni. A tanszak jellegzetessége, hogy az ütőhangszerek sokfélesége miatt több különböző hangszerrel is meg lehet ismerkedni. Az ütő tanszak Vannak, akik a különböző dobok és a dobfelszerelés iránt érdeklődnek és vannak, akik a dallamjátszó ütőhangszereken (marimba, vibrafon) szeretnének megtanulni.
Mivel az ütőhangszerekhez a komoly, és a könnyűzene egyaránt jól társítható, mindenki megtalálhatja a neki tetsző zenei stílust, melyben elmélyítheti tudását. Az ügyesebb tanulók bekapcsolódhatnak az ütőegyüttes munkájába, ahol részesei lehetnek egy nagy élménynek: 8-10 ütőhangszeres tanuló közösen ad elő ütős kamaraműveket. Az ütőegyüttes rendszeresen fellép iskolai, városi rendezvényeken, mindig nagy sikert aratva. A tanszak fontos feladata az ütőhangszerek megszerettetése, illetve a kivételes képességű tanulók tehetséggondozása, adott esetben zenei pályára való felkészítése.

Koós Zoltán
ütőhangszeres tanár
  • vezeti: Koós Zoltán

A szolfézs tanszak

Tanszakvezető: Tuzson Ágnes
Tanárok:Bellyeiné Horváth Györgyi, Czinege Hajnalka, Jaberné Völgyi Csilla, Medicsné Bundula Marcella, Pethő Attila, Tálos Gézáné, Ugrainé Nagy Zsuzsanna, Vígh Magdolna
A szolfézstanítás célja a zenei képességek sokoldalú fejlesztése és olyan zenei gondolkodás kialakítása, amely segíti a zenét tanuló növendéket a zenei anyag helyes értelmezésében és megszólaltatásában. A szolfézstanítás - a hangszertanítással szerves egységben - a zene megszerettetését, a későbbi öntevékeny muzsikálás és zenehallgatás iránti igény kialakulását kívánja megalapozni. A növendékek elsajátítják az alapvető zeneelméleti ismereteket. Fejleszti hallásukat, ritmusérzéküket, bevezeti a kottaolvasás, a lapról éneklés tudományába.
A hangjegyek, a zenei műszavak, a zenetöténet stílusainak ismerete elengedhetetlenül szükséges a hangszertanítás, a magánének és magasabb fokon a tanári-művészi képzéshez.

Szolfézs osztályok felosztása:
(EK-1, EK-2.), alapfok 1-6-ig, zenetörténeti csoportok, felvételi előkészítő csoport.

Tanulóink az elméleti órákat heti 2x45 percben látogatják.

Kihelyezett telephelyeinken- Bácsalmás, Szentistváni ÁMK, Alsóvárosi ÁMK, ÚÁMK, MNÁMK -, valamint az EJF Gyakorló Általános Iskola ének-zene tagozatos osztályaiban folyik szolfézsoktatás.

  • Orff együttes
  • vezeti: Czinege Hajnalka
Tuzson Ágnes
szolfézstanár

A néptánc tanszak

Tanszakvezető: Nagy Dezső
Tanárok: Nagy Dezső, Farkas Éva
A néptánc-oktatás célja, hogy a tánc iránt érdeklődő tanulók mozgáskultúráját sokoldalúan fejlessze. Kiemelt feladat a táncművészeti alapismeretek átadása, azért, hogy a gyerekek nyitottá váljanak a közösségi alkotó tevékenység és általában a művészetek iránt. A tantárgy adjon teret a gyermeki fantázia kibontakozásának, a tanulók kreatív megnyilatkozásainak, fejlessze improvizációs készségüket. Ösztönözze a tehetséges növendékeket, a továbbképző évfolyamainak elvégzésére, az amatőr táncéletbe való bekapcsolódásra, esetleg a hivatásos pályára.

A folklórismeretek oktatásának célja a tanulók érdeklődésének felkeltése a néprajz és általában a kultúrtörténet iránt, elősegítve ezzel esetleges ilyen irányú továbbtanulásukat, de mindenképpen érdeklődő és értő közönséget nevelni a hasonló tematikájú művészeti és tudományos tevékenység számára.

A tánctörténet oktatásának célja, hogy a tanulókat a szakmai ismereteikre alapozva ismertesse meg az egyetemes és nemzeti tánctörténeti folyamatokkal, a táncművészet kimagasló alkotó egyéniségeinek munkásságával, a táncirodalom néhány alapvető művével, továbbá fejlessze ízlésüket és ösztönözze őket arra, hogy táncművészet értő és élvező befogadójává váljanak.

Nagy Dezső
tánctanár

Valid XHTML 1.0 Transitional